vrijdag, juli 07, 2006

Stalingradlaan - Brussel

Wat ik niet allemaal moet horen op het forum van http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=125946&page=1&pp=20 sinds m'n post over mobiliteit, maar bof gelukkig is er nog zoiets als de vrijheid van meningsuiting (in theorie althans in dit apenland), om het met Voltaire te zeggen “Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen”
Het begint al met een zekere Benonie die zich afvraagt “Wat is er mis met ruimere terassen voor marokkaanse theehuizen meneer Flam? Er is tenslotte vrijheid van handel in dit land, dus iedereen opent er de (horeca) zaak die hij/zij wil? Het moeten niet allemaal cafés zijn waar Belgen zich bezatten. Ik zal er volgend weekend met plezier van een munttheetje gaan nippen.”

Inderdaad m’neer Benonie er is vrijheid van handel en gelukkig maar, maar zowel u als ik weten dat veel van die tenten een dekmantel zijn waar allerhande criminele feiten gebeuren, en dit is iets anders dan vrijheid van handel.

Een tweede positivo, m’neer hix, een bike boy, vervolgt “inderdaad, de theehuizen, vind ik zelf een verrijking voor de stad. (...) Ik heb de indruk dat Mr Flam een racist is die tegen Marokkaanse theehuisjes is. (...) Foei mijnheer Flam! U bent een racist en een leugenaar!”




Bon het laatste is nogal gratuit en ik wil er dus ook niet op ingaan, en racist, so what... niet iets waar ik wakker van lig. Maar vandaag nog even in de Stalingradlaan gepasseerd en gemerkt dat de synagoge aldaar wel heel goed beveiligd is tegen marokkaanse, islamitische, jihadistische, naïve blanke,... racisten en multiculturalisten.