donderdag, juni 29, 2006

Mobiliteit en de socialisten

Ons aller bekende Pascal Smet, Minister van Mobiliteit, Openbare Werken en Taxi's in Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, heeft nog maar eens een ideetje uitgevoerd. Nadat hij eerder al het idee lanceerde om, zoals in Barcelona, ramblas aan te leggen om "de aangename plekken van de gemeenten met elkaar te verbinden", is de eerste ondertussen klaar, met name de Stalingradlaan, en het is er in feite nog steeds even ongezellig als vroeger.

Nieuwe winkels zijn er niet bijgekomen. Het puilt er nog steeds uit van de Marokkaanse theesalons, die nu nog grotere terrassen kunnen zetten, de Marokkaanse eethuizen en de obscure reisbureaus (bestemmingen vooral Noord-Afrika), bof een eerste mislukt idee.

Een ander ideetje die werkelijkheid werd is de splitsing van tramlijnen om een hogere frequentie op de noord-zuidas na te streven. Diegenen die verder moeten van het Zuid naar Ukkel bvb., weleuh tant pis voor deze reizigers, want nu zijn er minder trams (de 23 is namelijk afgeschaft van het Zuid naar Ukkel, en de 3 stopt aan Churchill), en de trams zitten nokvol. Ook hier is MIVB-voogdijminister Pascal Smet verantwoordelijk.


Nadat Smet eerder al gebuisd was als Commissaris-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen, mocht hij nadien de socialisten uit het slop komen halen in Brussel en minister worden, en ook hier is hij grandioos gebuisd, hoewel we pas binnen enkele maanden en volgend jaar bij de verkiezingen zullen weten hoe de SP-a het er vanaf brengt in Brussel.

Mobiliteit, de socialisten maken er inderdaad een zootje van.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

uhm, ik denk dat je een beetje mis zit met je kritiek. De Stalingradlaan is gemeentelijk en valt dus onder de bevoegdheid van Brussel, niet die van Pascal Smet...

11:44 a.m.  
Blogger Philip Flam said...

akkoord dat het de Stad Brussel is die bevoegd is voor de Stalingradlaan, maar een deel van de kosten werd gedragen door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. smet was trouwens een van de eersten die afkwam met zijn ramblas verhaal in Brussel. De Stalingradlaan moest voor hem de verbinding tussen het Zuidstation en het Centrum vormen voor de toeristen, maar veel toeristen vallen er niet te zien.

2:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is een begin hé, de heraanleg. Beter dat dan géén heraanleg, en alles zal niet vlug in 1,2,3 veranderen. Een beetje optimisme en goede wil a.u.b anders moet men overal in Brussel stoppen met straten heraanleggen.

12:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home