maandag, juni 26, 2006

Di Rupo is een gevaarlijk man

In Het Laatste Nieuws van zaterdag (24/06/2006) stond een interessant interviewtje met Di Rupo. Ik weet wel dat voor politiek correct denkend Vlaanderen HLN een vodje is, maar een krant die 1.034.100 lezers heeft en een dagelijkse oplage van 260.000 tot 290.000 kranten, is toch de moeite waard om af en toe uit te citeren.
Di Rupo in zijn gekende stijl, was weer aan het slaan en het zalven en zand in de ogen van de Vlamingen aan het strooien. Een citaat toch uit dit interviewtje, afgenomen naar aanleiding van de schandalen, de corruptie en het gekonkelfoes binnen deze partij van de kleine man.
Op een opmerking van Luc Van Der Kelen dat Jean-Marie Dedecker de dotatie van de PS wil afnemen antwoord M'neer Elio hetvolgende:
"U weet dat ik veel sympathie heb voor de Vlamingen. Vlaanderen is een van de meest florissante regio's van Europa, zelfs van de wereld. Wel, Vlaanderen verdient geen politici met het profiel van meneer Dedecker. Ik hoop voor Vlaanderen dat het nooit bestuurd zal worden door de Dedeckers. Wat Dedecker zegt is voor mij minder belangrijk dan het stuk speelgoed dat ik als kind niet kreeg. Hij doet maar. Zolang hij mij niet fysiek aanvalt of verbaal belastert, interesseert het mij niet."

Om het met mevrouw Konckelincx te zeggen: Di Rupo is een gevaarlijk man, op het eerste zicht een vriendelijke man, en stroop smeren bij de Vlamingen over hun regio, aan de andere kant elk streven naar meer autonomie afblokken omdat de Walen de poen van de Vlamingen nodig hebben om hun archaïsch communistisch systeem in stand te kunnen houden en politici op PS lijsten te zetten die ook zo vriendelijk zijn voor de Vlamingen. Di Rupo zet dit masker af en hou je bezig met Wallonië maar niet met Vlaanderen. De Vlamingen hebben na 175 jaar bananenmonarchie België geen politiek advies van de Walen nodig om te weten wat goed is voor Vlaanderen. De Walen kunnen misschien politiek advies gebruiken doch verwacht het niet vanuit Vlaanderen.