maandag, december 18, 2006

Hetero's, homo's, bisexsuelen, hermafrodieten, sex met dieren,... Bodifée in De Standaard

Gerard Bodifée heeft de prijs gekregen omdat hij de grootste homohater in Vlaanderen zou zijn, omdat hij enkel z'n mening verkondigd heeft over adoptie voor homo's,... Vandaag in De Standaard weidt hij daarover uit: "Weet je wat ik heb gezegd?'', reageert Bodifée scherp. "Dat het recht van een kind op een mama en een papa belangrijker is dan het recht op adoptie van een minderheidsgroep. Mag ik dat niet zeggen? Ik wil daar een discussie over. Maar in de plaats daarvan krijg ik deze belediging.'' Volgens Bodifée toont deze "belachelijke'' prijsuitreiking aan dat we in een gevaarlijke tijd leven. "We mogen blijkbaar niet meer van mening verschillen. Ik kom op voor de vrijheid van meningsuiting. Blijkbaar mogen veel mensen wel iets denken, maar mag niemand dat openbaar zeggen. Dat is een ongezonde evolutie, want voor een samenleving is het belangrijk om te discussiëren, om ideeën te toetsen. Nu moet je verplicht progressief zijn. Dat merk je ook in de media. Over het homohuwelijk bijvoorbeeld lees en hoor ik alleen maar argumenten pro. De argumenten contra bestaan toch ook? Maar die krijgen we niet te horen, hoewel die bij veel mensen leven. Ik vrees dat we meer en meer in een totalitair mentaliteitsregime leven.''

Ik denk ook dat we door de VLD, de SP.a, Groen!, het Centrum met de lange naam, etc. op een punt gekomen zijn dat we niet meer zomaar zonder gevaar onze mening kunnen zeggen en om deze mening kracht bij te zetten iemand kunnen provoceren (zie maar naar Theo Van Gogh in Nederland). De rechtse dictatuur is niet doorgegaan, maar de linkse zal ook niet doorgaan. ¡No Pasarán!