zondag, december 17, 2006

Eindelijk is er duidelijkheid (2)

De laatste tijd heel wat gebeurt (N-VA saga met Dedecker, de RTBF klucht, de monseigneur Laurent klucht, etc...) waarover ik zou willen berichten maar waar de tijd me voor ontbreekt.

Maar wat de N-VA betreft hoop ik toch dat de beslissing die de partijraad genomen heeft niet nefast zal zijn op lange termijn. N-VA is plat op de buik gegaan voor de chantage van de travaillistische linkse stand binnen de CD&V om JMDD te laten vallen. Nu, het is het goed recht van een partij om iemand uit te sluiten (dit gebeurt bij zowat elke partij, zelfs bij het Vlaams Belang), maar wanneer de christendemocratie de strategie van de Vlaamse flinksheid niet meer nodig zal hebben moge gevreesd worden dat de N-VA gedumpt zal worden, en ze op dat moment met hangende pootjes een kartel gaan moeten zoeken met het Cassandra-project van JMDD.

Tot slot heeft ook Bert Anciaux in deze geen reden van spreken wanneer hij op z'n 'webstek' uithaalt naar De Wever: "Bart De Wever is een verstandig man. Maar bescheidenheid is niet zijn grootste troef. Zijn voortdurende beledigingen aan het adres van spirit hangen me al lang de keel uit. Hij waande zich oppermachtig. Onmisbaar. (...) De N-VA kan dan al volgens sommige peilingen groter zijn dan spirit. Maar zo een boeltje hebben we er bij ons toch nog nooit van gemaakt. En spirit leeft al vele jaren met een uiterst moeilijk politicus. Je moet het maar doen. Dat is wat anders dan amper tien dagen de grote jan uithangen." Van Bert hebben ze bij N-VA absoluut geen lessen in democratie en vlaamsheid te ontvangen, want zoals ik in een eerdere post al schreef is de dag dat Spirit gedumpt wordt door de SP ook niet meer zo veraf.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

je moet echt eens een contact-adres zetten op je blog.

7:09 p.m.  
Blogger Philip Flam said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

8:02 p.m.  
Blogger Philip Flam said...

Als ik al zou weten hoe dit moet, want in internet en de hele bazaar ben ik niet echt een krak maar toch:
flopperdeflop1(at)hotmail.com

8:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home